YENi

En güçlü parçaların bile bir zayıf noktası vardır

CV_Clutch_1.jpg
CV_Clutch_2.jpg
CV_Clutch_3.jpg


Kurulumu yeni yapılmış bir kamyon debriyajının düzgün ayrışmadığına dair gelen şikayet üzerine REPXPERT ekibimiz geçtiğimiz hafta konu hakkında detaylı bir inceleme yaptı. Ekip, incelemeleri sonucunda kamyon debriyajlarının zayıf yanını, yani Aşil topuğunu keşfetti.

Arıza tespit çalışmaları sonucunda, baskı üzerindeki bir kamın kırık olduğu anlaşıldı. Sürücü bu debriyajı kullanmaya devam etseydi parçaların gevşemesi nedeniyle daha büyük sorunlar ortaya çıkabilirdi. 

Daha detaylı anlatmak gerekirse, debriyajlarda bulunan baskıların dış kenarında kamlar mevcuttur. Bu kamlar, perçinli yaprak yay paketleri aracılığıyla debriyaj muhafazasına bağlanmaktadır. Bu sistem debriyaj kullanılmaya başlandığında gerekli boşluğu sağlamaktadır. Ancak, kamlar hasar gördüğünde yay kuvvetinin aktarımı gerçekleşmemekte ve debriyaj düzgün ayrışmamaktadır.

Hasar Nedeni
Parçayı teslim etmekle görevli nakliye şirketinin yükü yeterince iyi sabitlemediği anlaşılmıştır. Kargo taşıması sırasında ani bir fren sonucu debriyaj yerinden düşmüş, debriyajların Aşil topuğu olarak nitelendirebileceğimiz kamlar hasar görmüştür. Bu tarz can sıkıcı sorunların yaşanmasını önlemek için kamyon debriyajlarının taşınması sırasında şu kurallara uyulmalıdır:

 
  • Öncelikle, debriyaj düzgünce paketlenmelidir. Paket hasar görmüşse, debriyajda da hasar olup olmadığı özenle kontrol edilmelidir. 
  • Kamlar, onarım sırasında dikkat edilmediği takdirde de hasar görebilir. Bu nedenlerden dolayı, kamyon debriyajlarının müşterilere teslimi sırasında her zaman doğru taşıma ekipmanı tercih edilmelidir. 
  • Taşımacının, debriyajları dış kenarlarının üzerine gelecek biçimde yüklememesi veya bu kenarların üzerine düşmelerini engelleyerek dış kenarları darbe yükünden kesinlikle koruması gerekmektedir.