YENi

Koronavirüs’e karşı iş yerinizde nelere dikkat etmelisiniz?

REPXPERT-workshops-in-covid-19-1634-919-v2.jpg


Koronavirüs krizi şu anda yaşamın tüm alanlarını etkilerken maalesef sektörümüz de bu durumdan payını almaktadır. Dünya Sağlık Örgütü ve ulusal yetkililer tarafından belirtilen koruyucu önlemlere ek olarak REPXPERT ekibi de daha detaylı hijyen talimatlarını servisler için bir araya getirdi. Burada, sizin ve çalışma arkadaşlarınızın güvenli ve hijyenik bir şekilde çalışmaya nasıl devam edebileceğiniz ve diğer yandan müşterilerinizi nasıl koruyacağınız hakkında bilgiler bulabilirsiniz:

1. Kabul sonrası aracı temizleyin. Bu, özellikle dokunmatik ekran, direksiyon simidi ve kontrol tuşları, ana konsol, elektronik pencere düğmeleri gibi araç içerisinde en fazla dokunulan yüzeyler için geçerlidir. Aracın anahtarı da unutulmamalıdır. Ancak aynı zamanda kapı kolları ve dikiz aynası gibi gözden kaçabilen alanları da temiz tutmaya özen gösterin. Genellikle normal sabun veya sıvı bulaşık deterjanı virüsleri yok etmek için yeterlidir. İç döşeme için yüzeylere zarar vermeden temizleyen özel kokpit temizleyicileri uygundur.

2. Aracı çalıştırmadan önce havalandırmayı kapatın.

3. Tek taraflı streç film kullanın. Direksiyon ve vites kolu streç film ile kaplanarak çalışma ve test sürüşlerinde ek koruma sağlanabilir.

4. Çalışırken eldiven takın. Araç üzerinde yapılan tüm çalışmalar uygun el koruması sağlanarak yürütülmelidir. Vücudumuzda bulunan mikropların büyük çoğunluğu ellerimizdedir. Dolayısıyla, olabilecek en iyi şekilde ellerimizi korumak önemlidir. Eldiven takmak enfeksiyon riskini azaltır.

5. Mesafeyi koruyun. Gündelik hayatta geçerli olan şeyler, servislerde de geçerlidir: İş arkadaşlarınız ve müşterilerle aranızda en az 1,5 metre mesafe koyun. Hastalık belirtisi göstermiyor bile olsalar, virüsü kapmış olma ihtimalleri vardır. İnsanlarla aranıza mesafe koymak enfeksiyon riskini azaltır.

6. Müşteri karşılama masasına pleksiglas yerleştirin. Bu, müşterilerle konuşurken gerekli mesafeyi korumanızı sağlar. Bu gibi önlemler virüsün yayılmasını önler.

 

7. Müşterilerle temasınızı minimuma indirin. Aracı teslim alma ve teslim etme hizmeti, temas noktalarının sayısını ve dolayısıyla enfeksiyon riskini düşürür.

8. Karşılama alanındaki insan/müşteri sayısını azaltın. Randevu verirken olası yoğunluklara dikkat edin.

9, Tesislerinizi düzenli olarak temizleyin. Kapı kollarını, karşılama masasını, tükenmez kalemleri, çalışma kartlarını, sandalye sırtlarını, kahve ve çay makinelerini ve müşterilerle ilgilenirken sık sık temas edilen diğer tüm nesneleri etraflıca temizlemek özellikle önem taşır. Bu, aynı zamanda servis personeli tarafından kullanılan tüm tesisler için de geçerlidir.

10. Bekleme alanındaki dergileri kaldırın. Burası, virüslerin birkaç gün boyunca yaşamaya devam etme ihtimalleri olan alanlardan biridir.

11. Müşterilerle birlikte test sürüşü yapmaktan kaçının. Burada, 1,5 metrelik minimum sosyal mesafe korunmalıdır.

12. Nakit dışı ödeme seçeneklerini teşvik edin. Mümkünse geçici olarak nakit ödeme kabul etmeyin.

13. Mutfak ve tuvalet gibi alanlarda kağıt havlu bulundurun. Birçok insan tarafından paylaşıldığı için havlu kullanmayın.