YENi

Daha iyi tahrik için doğru yağ

Islak tip çift balatalı debriyaj üzerinde çalışırken dikkat edilmesi gereken adımlar

wet clutch.png

Islak tip çift balatalı debriyajlarda, çift kütleli volan özel bir tasarıma sahiptir. Standart tasarıma göre temel fark ikinci kütle tasarımındadır. Tasarım dahili sürtünme yüzeyine sahip bir volan kütlesi olarak değil, bir flanş şeklinde tasarlanmıştır. Dişli takımı, motor torkunu flanştan çift balatalı debriyaja aktarır.
​​​​​​​

Bu bağlantı aşırı yüke maruz kalır. Bu nedenle, araç önemli miktarda kilometre yapıyorsa veya motor düzenli olarak rölantide çalışıyorsa (yolcu bekleyen taksi vb.), oluşan aşınma gürültüye sebep olabilir.
​​​​​​​
Çift balatalı debriyaj veya çift kütleli volan değişimi esnasında dişli takımının da kontrol edilmesi, sıcaklığa ve eskimeye dayanıklı yüksek performanslı gres (örn. Castrol Olista Longtime 2 veya 3) uygulanması gerekmektedir. Böylece aşınma en aza indirilir ve aracın gürültü davranışı üzerinde uzun vadeli olumlu bir etki sağlanır. Bunun dışında araç halihazırda şanzıman sorunları yaşıyorsa montaj manşonları ve prizdirek rulmanı da kontrol edilmelidir.
​​​​​​​