YENi

Debriyajı değiştirirken nelere dikkat etmeliyiz?

hasarlı göbek profili.jpg

yeni göbek profili.jpg

Şimdiki örneğimizde çift kütleli volan ve debriyaj değişimden kısa süre sonra debriyaj hasarından kaynaklı arızalanan bir araç var. Debriyaj incelendiğinde, debriyaj balatasının göbek profilinin tamamen aşındığı görünüyor.

REPXPERT uzmanlarımız hasarı incelediğinde, ilk bakışta serviste her şey doğru yapılmış gibiydi. Ancak daha detaylı bir incelemenin ardından ekibimiz, debriyaj baskısını çift kütleli volana sabitlemek için orijinal cıvatalardan daha uzun yeni bir cıvata setinin kullanıldığını fark etti. İkinci kütledeki açık uçlu deliklerden dolayı cıvataların ters taraftan çıkıp birinci kütleye çarparak, çift kütleli volanın gerektiği gibi çalışmasını engellediğini gözlemlediler.
Ayrıca debriyaj kitinde sabit bir debriyaj balatası da kullanılmış, yani motordan gelen titreşimler göbek ve şanzıman giriş mili arasındaki bağlantıyı sönümleme olmadan doğrudan etkilemişti. Sonuç olarak daha fazla yük, göbek profilinin hızla aşınmasına yol açarak debriyajın arızalanmasına neden olmuştu.