Yenilikçi tasarım

alternator pulley02.jpg

Her geçen gün daha fazla sayıda alternatör, geleneksel kayışlı kasnak yerine devir ayarlı alternatör kasnağı ile donatılmaktadır. Peki neden?

Elektrikli bileşen sayılarının artmasıyla güçlü alternatörlere sahip araç sayılarında hızla artış meydana gelmiştir. Bu sebeple alternatörleri yeterince güçlü kılmak için alınan önlemlerden biri rotorları daha fazla sargıyla donatmaktır, ancak bu donanım rotor ağırlığında artış meydana getirir. Atalet durumu da dengesiz motor çalışma düzeninin artık telafi edilemeyeceği ve kayışın titremeye başlamasına neden olacağı anlamına gelir. Bu gibi durumlarda alternatör kasnağı, kayışlı tahrikteki titreşimleri devir ayarlı fonksiyonu ile engeller.

Arızalı bir devir ayarlı alternatör kasnağı, kayışın titremesine ve gergi kolunun kırılmasına neden olabilir. Bu hata durumu genellikle arızalı gergi rulmanına bağlanır; aslında bunun nedeni arızalı devir ayarlı alternatör kasnağıdır.
 
İşlevini kontrol etmek için devir ayarlı alternatör kasnağının çıkartılması önerilse de aslında takılmış durumda da işlev kontrolü yapılabilir. Bunun için iç bileziği yerinde tutun ve dış bileziği alternatörün çalışma yönünde hareket ettirmeye çalışın. Dış bilezik döndürülemiyorsa düzgün çalışıyor demektir. Sonrasında dış bileziği ters yönde çevirmeye çalışın, bu durumda çevrilebiliyorsa düzgün çalışıyor demektir.

Profesyonel bir takma/sökme işlemi için tüm standart devir ayarlı alternatör kasnaklarında 400 0444 10 özel servis takımını öneriyoruz.